hotel apartament

Od czego zależy to, jak goście ocenią dany hotel?

Branża hotelowa w ostatnich latach rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Osoby, które poszukują noclegu maja do wyboru nowoczesne i eleganckie hotele oraz pensjonaty w wysokim standardzie, nieco tańsze hostele i kwatery prywatne. Najwięcej hoteli znajduje się w dużych miastach oraz w rejonach atrakcyjnych turystycznie. Nowe hotele powstają także przy dużych salach bankietowych. W obliczu tak dużej konkurencji obiektów hotelowych nie jest łatwo pozyskać stałych klientów. Przyjrzyjmy się więc czynnikom, które decydują, że goście wybierają dany hotel a później do niego wracają.

W jaki sposób polscy klienci znajdują hotele?

Obecnie hotele najczęściej wybierane są na dwa sposoby. Pierwszy z nich to korzystanie z rekomendacji rodziny i znajomych. Jeśli zaś nie znamy opinii o hotelach w danej okolicy, to szukamy ich samodzielnie z pomocą Internetu. Tutaj w najlepszej sytuacji są hotele, które współpracują z największymi systemami do rezerwacji noclegów, gdyż właśnie tam trafia najwięcej internautów. Bardzo trudno jest szybko i skutecznie wypozycjonować stronę firmową pojedynczego hotelu, który jest nowy na rynku. Warto pamiętać także o tym, że część gości będzie właśnie w sieci poszukiwać opinii na temat hoteli.

Co decyduje o wyborze danego hotelu?

Osoby, które poszukują dla siebie miejsca na nocleg zwykle zwracają dużą uwagę na cenę, lokalizację i standard danego obiektu. Najbardziej pożądane są pokoje z łazienką do wyłącznej dyspozycji i takich ofert jest obecnie coraz więcej. Dla wielu gości bardzo ważne jest także to, aby w pobliżu były dostępne miejsca parkingowe. Z kolei czynnikiem odstraszającym dla części gości jest konieczność uiszczenia zaliczki przed przyjazdem.

Do których hoteli goście chętnie wracają?

Okazuje się, że czynniki na które zwraca się uwagę przy rezerwowaniu hotelu znacznie różnią się o tych, które po skończonym pobycie zadecydują, czy ktoś zechce wrócić do danego hotelu czy nie. Bardzo ważna jest lokalizacja. Chodzi o to, żeby było blisko do centrum miasta i atrakcji turystycznych. Osoby, które nie przyjechały własnym samochodem z pewnością drugi raz nie wybiorą obiektu pod miastem, gdzie trzeba tracić czas i pieniądze na dojazdy miejscową komunikacją. Dobra lokalizacja hotelu to taka, która zapewnia także dostęp do sklepów spożywczych otwartych do późna. Jest to szczególnie ważne w obiektach, które nie zapewniają wyżywienia.
Dobrze zostanie oceniony z pewnością ten hotel, który jest czysty. Dla gości szczególnie ważne są czyste łazienki oraz pokoje. Okazuje się, że wystrój wnętrz wcale nie musi być nowoczesny, ważne aby pokoje były schludne i przytulne. Absolutne minimum, które powinno znaleźć się w pokoju to wygodne łóżka ze świeżą pościelą, szafka nocna, stół, krzesło, szafa, wieszaczki na ścianie, lustro, śmietniczka. Mile widziany jest telewizor oraz czajnik elektryczny, jednak te udogodnienia nie we wszystkich hotelach są dostępne.
O tym, czy dany gość wróci do danego hotelu zadecyduje także obsługa klientów. Dobrze zwykle wspominamy te hotele, gdzie są uprzejmi i pomocni pracownicy recepcji. Cenimy elastyczność obsługi, gdy potrzebujemy zameldować się o późnej porze albo chcemy skorzystać z żelazka czy suszarki do włosów. Pomocny pracownik hotelu podpowie także, jak dojechać w dane miejsce czy zarekomenduje lokalne atrakcje. Właściciele obiektów hotelowych powinni ponadto zadbać o odpowiednie wygłuszenie pokoi, żeby goście nie przeszkadzali sobie wzajemnie.